bertencarla.reismee.nl

GIERENDE WIND EN HUILENDE WOLVEN

In Cedergebergte heerlijk twee dagen rustig doorgebracht. Zwemmen in rockpool, lezen, luieren en lekker eten. Koken op vuur of braai gaat steeds beter en met een heerlijk glas wijn uit de streek smaakt het prima. Wij zijn van de campsite vertrokken ( zie eerste foto, ligt beneden bij groene strook) en hebben een prachtige tocht door de bergen gemaakt. Heel veel wasboard wegen en door het gerammel en getril moet er regelmatig het één en ander wordt vastgemaakt c.q. aangeschroefd. Na de bergen zijn wij naar de kust gegaan. Tietiesbaai is de bestemming. Daar kun je op het schelpenstrand c.q. rotsen vrij kamperen. De verwachtingen werden helemaal waargemaakt. Wat een prachtige plek, alleen de wind gierde over ons dakhotel en alles moest goed worden vastgezet, anders waren wij van de cheetah afgewaaid. Je kunt het op de foto zien, daktent staat helemaal bol. Wel genoten van een prachtige zonsondergang, wat op de foto's te zien is. S' nachts onrustig geslapen vanwege de gierende wind. Midden in de nacht was het opeens windstil en was alleen het geklots van de zee nog hoorbaar. Volgende dag zijn wij naar West Coast National Park gegaan. Op zoek naar de pinguïns, deze niet gevonden, maar wel rotsen vol met robben. De rotsen zijn helemaal wit van de uitwerpselen en gelukkig ver genoeg om de stank niet te hoeven opsnuiven. Het West Coast N.P. is een prachtige plek, weinig wild, met uitzondering van veel struisvogels en Afrikaanse elanden. Nog niet eerder gezien, dus hup op de foto ermee. Aan het eind van de dag zoeken naar een campsite en toen kwamen wij erachter dat het vakantie is en dat wij in een zeer populair gebied waren. Geen plek en als toen wij wel een campsite vonden was deze dicht!!. De bewaker aan het het vertelde dat alle campsites hier om 5 uur dicht gaan en dat het nu 4 uur was maakt niet uit. Het is toch vol dus gaat de eigenaar weg. Uiteindelijk hebben wij de nacht doorgebracht op het terrein van een manege annex hondenpension ( kennel). Nou dat hebben wij geweten. De buren verderop hadden een party van 7 uur s'avonds tot 7 uur s'ochtends en dat ging gepaard met stevige housemuziek. Midden in de nacht huilende wolven ( bleken huskies te zijn) en dan om 04.00 uur hanen, pauwen en ander gevleugelde vrienden die de dag met veel kabaal wilden beginnen. Uiteindelijk werkte dat op onze lachspieren, vooral toen ook nog de duiven het nodig vonden om luidkeels hun koerende geluid kenbaar te maken. Het voordeel is dat je vroeg uit de veren bent. Wij hebben de kust verlaten en zijn weer de bergen ingegaan. Limietgebergte, ruig en woest, daar doorheen getrokken en uiteindelijk op een mooie campsite terecht gekomen. Heerlijk een frisse duik ( duikje) genomen in een mooie water stroom ( zie foto). Ook hier was ons de nachtrust niet echt gegund. Om 01.00 uur werden wij wakker van stemmen in het donker en plotseling veel licht. Was een familie ( 20 personen ) met kleine kinderen over de hekken geklommen om zich naast ons te nestelen. Wij om stilte gevraagd en uiteindelijk zijn zij door bewaking weggehaald en naar elders overgebracht. Daarna een rustige nacht gehad. Vandaag vertrokken richting Stellenbos, wij willen naar Kaapzicht Wine Estate en hopen daar Dave aan te treffen. Dave heeft ons naar Maputo gevlogen ( privé ) in Mozambique. Zijn familie runt deze Wine Estate. Helaas was hij er niet. Wel een prachtige rit gemaakt. In Stellenbos hebben wij nog enige aanpassingen gedaan aan onze Cheetah. Verder ons vergaapt aan de 4x4 shops met de meest fantastische camping equipment. Veel nieuwe ideeën opgedaan. Daarna langs de kust richting Kaap de Goede Hoop.Halverwege staan wij op een prachtige campsite met een fantastisch uitzicht op zee. Daar zit ik nu te schrijven en morgen onze

laatste dag met onze Cheetah. Moeten dan afscheid gaan nemen. Huuueeeeeee !!!! Daarna nog een paar dagen in Cape Town ( Kaapstad). Daarover volgt nog een laatste bericht. So far so good.