bertencarla.reismee.nl

WAGGELENDE PINQUINS EN BRUTALE APEN

Vandaag onze laatste dag met de Landrover Kalahari Defender ofwel onze Cheetah. Wij maken een rondje Cape Peninsula National Park, ofwel het wormvormig aanhansel onder Cape Town. Ook hier weer genoten van prachtige vergezichten, de zee en vooral van de pinguïns en brutale apen. Jammer dat dit een bekend rondje is voor de mensen in Cape Town, zeker als het tegen de kerst loopt en de meeste mensen vrij zijn. Trouwens het is hier zomervakantie en zijn de scholen een maand gesloten. Met 4x4 kunnen wij op plekken komen, die voor andere niet toegankelijk is.Overal worden wij hier gewaarschuwd voor de BABOONS. Wij hadden nog geen aap gezien en plotseling liep er een hele grote groep langs de kant van de weg. Hele grote baboons en ook hele kleintjes die onder aan de buik van hun moeder hangen. Op de wijze hoe ze je aankijken merk je al dat zijn hele brutale en agressieve beesten. Toen wij even stilstonden ( alles dicht, want voor je het weet zijn ze binnen en pakken wat ze pakken kunnen)stond langs de kant een bakkie met open achterzijde. Eigenaar vergeten om flessen drinken binnen te zetten en binnen enkele ogenblikken stormden de grote baboons op de auto af. Eerst een gevecht wie de buit binnen mag halen en de overwinnar greep naar de eerste fles. Op de foto is te zien hoe hij dat doet en verbazingwekkend was de wijze waarop hij de dop van de fles schroefde. Later voegde hij zich weer bij de groep, waar ik een kleintje zag lopen met een klein flesje, die was zeker aan het oefenen. Daarna trokken zij verder en het is echt een bende op rooftocht. Wij hebben enorm gelachen bij de pinquins, het blijven leuke beesten om te zien en vooral de wijze waarop zij lopen. Dat gewaggel werkt echt op je lachspieren. Tenslote naar Kaap de goede Hoop gegaan. Dat is, net als Timboektoe en Wladiwotstok van die namen die in mijn geheugen staan geprint. Vroeger wilde ik daar al naar toe en het is toch prachtig om die dromen van toen werkelijkheid te kunnen maken. Na Kaap de goede Hoop verder gereden en boodschappen gedaan voor onze avondhap. Campsite gezocht, helaas geen uitzicht op zee, in Muizenberg. Prima plek, vuur gemaakt en ons diner klaargemaakt. Onze laatste ( althans hier!!)openlucht diner en slapen in ons dakhotel. Morgen de auto inleveren en dan naar ons guesthouse 'Upperbloem'in Cape Town ( Kaapstad). So far so good en ook de verhalen zullen langzaam maar zeker afnemen.