bertencarla.reismee.nl

BYE CHEETAH, HELLO CAPE TOWN

Vanmorgen vroeg op, was bewolkt en ik verwachte regen, juist op het moment dat je de spullen droog wil inpakken en ook de auto delivery klaar wil maken. Zelf Carla geloofde het deze keer en kwam gelijk met mij uit onze dakkamer ( 06.30 ). Om 07.30 begon het inderdaad te regenen en helaas niet alles was gepakt en gezakt. Gelukkig is het weer zeer wisselvallig en toen wij gingen rijden keken wij waar het nog blauw was en daar naar toe gereden. 30 kilomter verderop scheen de zon en hebben wij onze opruimwoede verder kunnen botvieren. Alles gepakt en auto weer een beetje toonbaar gemaakt. Op weg naar guesthouse Upperbloem in Cape Town hebben wij nog een spectaculzire rit langs de kust gemaakt. Vooral Chapmans Peak was een uitdaging. In questhouse was leuke ontvangst en wij hebben een prachtige kamer met uitzicht over de stad ( zie foto). Moesten wel heel heel stijl omhoog, maar onze Cheetah heeft ook deze krachtproef glansrijk afgelegd. Spullen uitgeladen en Cheetah naar Houtbaai gebracht, half uur rijden van Cape Town. Daar ontvangen dor Travis, vrouw van Mike en beiden hadden het zeer druk i.v.m. de komende kerstdagen. Ik dacht dat Just Done It 4x4 een klein bedrijfje was, maar zij hebben 28 landrovers die door heel afrika rondtoeren. In de nieuwste uitvoeringen hebben zij een 'traching systeem' en een 'panic button', voor het geval dat er iets met de auto of met de huurders zal gebeuren. Tja, zonder deze hulpmiddelen vonden wij het toch ook heel plezierig en moesten wij zelf de nodige problemen oplossen of overwinnen. Daar gaat toch onze voorkeur naar uit, avontuur moet wel avontuur blijven. Goed, Cheyah achtergealten en wij missen hem nu al. Zo'n kamer is toch weer binnen en buitenleven heeft toch meer charme en zelf ' stinkend van de rook' in bed stappen wordt gemist. In Houtbaai zijn wij gebleven en daar heerlijk geluncht. Toen wij teruglipen zagen wij een visersboot die je naar een robbeneiland bracht. Tickets kopen en mee, 5 minuten later vertrok de boot. Eenmaal buitengaans waren er flinke golven en plotseling kwam, zonder aankondiging, verdriet omhoog. Tja, ineens waren daar de beelden en het gevoel van de asverstrooing. Dat betekende wel weer even water(landers) naar de zee dragen. De robben ( zie gisteren geplaatste foto's ) hebben daarna weer voldoende voor afleiding gezorgd en konden wij daar ook weer van genieten. Daarna de bus naar Cape Town genomen en ook de bus volgde de kustroute, waarvan de weg soms enkele meters van de zee ligt. Weg hoog, zee lager. In Cape Town zijn wij bij Waterfront uitgestapt. Dat is een geheel nieuwe ontwikkeld havengedeelte, waar alle oude pakhuzien e.d. zijn opgeknapt en prachtig hersteld. Uiteraard alles zeer commercieel uitgewerkt. Carla haar ogen gingen onmiddelijk op de 'kraaien'stand. Leuk om langs. met nadruk op langs, de winkeltjes te lopen en op een terrasje een heerlijke versnapering te nemen. Wij hebben herlijk geslenterd door dit gebied en vooral de muziek gaf ons 'feel good' ( zie ook foto's van gisteren).Terug naar questhouse taxi genomen, want wij zagen er letterlijk als een berg tegenop om omhoog naar questhouse te lopen. Uiteindelijk kost dat hier maar een paar euro, dus dan is de beslissing snelgenomen. In guesthouse nog even met andere gasten een drankje genomen ( mexicaanse en engelse ). Naar bed en wel wennen aan de enorme omvang die wij tot onze beschikking hebben. Goed geslapen en vandaag gaan wij Cape Town verkennen, zwerven door de stad is ook altijd een leuke bezigheid. Misschien nog de Tafelberg op, uiteindelijk moet je daar wel bovenop zijn geweest als je in Cape Town bent. So far so good en dit zal wel één van de laatse verhalen zijn.